Přeskočit na obsah
Jak vytvořit odpovědník

Jak vytvořit odpovědník

Vstupte do rozcestníku „Učitel“ a vyberte požadovaný předmět

https://is.jamu.cz/auth/ucitel

v seznamu aplikací zvolte „Správa odpovědníku“

Ucitel_1.jpg

Dostanete se k založení odpovědníku.

Jsou zde 2 odkazy na velmi podrobnou nápovědu:

Popis co jsou odpovědníky, jak fungují pro studenty, kde jsou odpovědi atd…

Jak se odpovědník nastavuje

Kliknutím na „založit nový popis odpovědníku“ se dostanete na další krok

Ucitel_2.jpg

Vyberte pro jaký účel odpovědník vytváříte.

Toto nastavení není vytesáno do kamene, ve formuláři samotného odpovědníku lze vše nastavit dle libosti, tento výbět některé hodnoty jen přednastaví.

Vyberte možnost a klikněte na „Vybrat“

Ucitel_3.jpg

  • Vložte název tohoto odpovědníku
  • Zvolte vždy „nový vzhled“ – má podporu tabletů a mobilních telefonů pro studenty
  • Zadejte nějaký popis – co mají studenti dělat, jaké pomůcky mají povoleny atd…
  • a konečně použijeme vytvořené sady otázek.
  • Mohou sice být uloženy i kdekoliv v IS, ale jelikož se bavíme o předmětových odpovědnících není třeba nic složitě hledat a použijeme sdy uložené u daného předmětu. Klikněte tedy na „Vybrat ze všech sad“ 

Ucitel_4-1.jpg

Zde zaškrtněte které sedy otázek se mají použít a klikněte na „Vybrat zaškrtnuté“

Ucitel_5-1.jpg

U vybraných sad můžete označit kolik otázek se z té které má použít a v jakém pořadí mají být sady načteny.

např. mám 3 sady:

pravěk

starověk

novověk

každá sada obsahuje 25 otázek, já však chci test o 15 otázkách celkem, 3 z pravěku, 4 ze starověku a 8 z novověku

použiji tedy :

pravěk 3 otázky 1 pořadí

starověk 4 otázky 2 pořadí

novověk 8 otázek 3 pořadí

Jak již bylo zmíněno v postupu k sadám otázek, je dobré, aby otázky v jednom odpovědníku obsahovaly pouze „automaticky vyhodnotitelné“ či „automaticky nevyhodnotitelné“ otázky, máte-li tuto kombinaci sad, vytvořte raději odpovědníky dva. Je to doporučení, nikoliv pravidlo, ale v případě dodržení doporučení budete moci nechat IS kompletně automaticky vyhodnotit jeden odpovědník a druhý zase kompletně zhodnotíte „ručně“ a nebudete muset v dlouhém seznamu otázek dohledávat jen ty potřebné a co je hlavní, student bude okamžitě znát alespoň část výsledku testu.

Ucitel_6-1.jpg

Stránka formuláře je dlouhá, screeny uvedu postupně za sebou.

Zde nastavujete:

  • pořadí vkládání otázek ze sad
  • pořadí odpovědí u jednotlivých otázek – může zůstat tak jak jsou v sadách definovány nebo mohou mít zcela náhodné řazení

kombinací těchto dvou možností můžete zajistit že žádní 2 studenti nebudou mít shodný test (používáte-li automatické vyhodnocení odpovědí, je to pro Vás jedno, nemusíte nic dohledávat)

Implicitní bodování – přepíšete tím nastavení bodování u otázek v sadách – POZOR – v některých sadách můžete mít nastaveno zvláštní bodování u otázek, toto nastavení jej přepíše, nebo nezvolíte bodování žádné. Má smysl jen tehdy, obsahují-li použité sady otázek“automaticky vyhodnotitelné“ otázky a chcete odpovědník vyhodnocovat (např. jde o Ostrou písemku).

Ucitel_6-2.jpg

Máte-li nastaveno bodování, jde vytvořit poznámkový blok, kde se studenti výsledky dozví, zde nastavíte jak, kdy a které výsledky se studentům do bloku „nalijí“

Příjímárna slouží pouze pro scanované testy, takže Vás toto nastavení teď nezajímá

DŮLEŽITÉ – zobrazení odpovědí studentům:

zde nastavíte, mají-li se, a pak, kdy, zobrazit studentů správné odpovědi na otázky

Ucitel_6-3.jpg

Zde nastavujete kolikrát smí student test použít, a za jakých podmínek

dále po kolika otázkách má být stránkováno (má smysl pro 25+ otázek)

Spíše estetickým doplňkem je barva pruhu okolo testu a otevření přes celou obrazovku, ponechte přednastavené hodnoty.

Ucitel_6-4.jpg

Zde nastavujete míru shody u textů vpisovaných studentem, např zda podzim je totéž jako Podzim nebo řeka totéž co reka atd..

DŮLEŽITÉ – kolik minut smí být odpovědník otevřen, nastavíte-li např. 30 minut, po spuštění se studentovi objeví časomíra a po uplynutí čsu se odpovědník v tom okamžiku uloží a uzavře.

Z jakých počítačů lze pracovat – nic nevpisujte

Sledovat jiné činnosti studenta v IS – student je na to při spuštění odpovědníku upozorněn, sleduje se do jakých aplikací ISu student vstoupil (studijní materiály, vyhledávání atd…)

Ucitel_6-5.jpg

A nakonec je třeba přidat práva a časy kdy lze s odpovědníkem pracovat.

Časy – můžete nastavit intervaly od-do, nezadáte-li nic, je čas neomezen.

Práva – klikněte na „Zaveď další právo“

Ucitel_6-6.jpg

Chcete-li aby s odpovědníkem mohl pracovat kdokoliv zadejte „Kdokoliv přihlášený v ISu“ – moc se asi nepoužije

„Studenti předmětu v období“ – to je Vaše nejčastější volba, zvolte ji a klikněte na „Přidat právo“

Ucitel_7.jpg

Předvyplní se aktuální předmět, jen pohledem zkontrolujte a klikněte na „Přidat upřesněné právo“

Ucitel_8.jpg

Právo je zavedeno, můžete dle stejného postupu přidat další (studenti dalšího předmětu… ale nepředpokládá se to)

Jste-li hotovi, klikněte na 

„Uložit a zpřístupnit“ – studenti budou moci (pokud to umožňují nastavení data a času z 3 kroky nazpět, nebo není-li toto omezení nastaveno) ihned začít odpovídat

„Uložit a zatím studentům nezpřístupnit“ – vše se uloží, ale studentů bude odpovědník zatím skryt, zveřejnění můžete provést pomocí „Uložit a zpřístupnit“ kdykoliv později.

Ucitel_9.jpg

Uvidíte-li tento zelený pruh na obrazovce je skoro hotovo.

Ještě si klikněte na „Kontrola z pohledku studenta“

Ucitel_10.jpg

Zobrazí se seznam studentů, kteří smějí s odpovědníkem pracovat (je-li jim z předchozího kroku přístupný)

Je-li to seznam studentů Vašeho předmětu, je vše OK, jinak se vraťte do předchozího okna, klikněte na „Správa odpovědníku“ a proveďte příslušnou opravu práv.

Ucitel_10-1.jpg

Kliknutím na jakékoliv jméno uvidíte studentův náhled na odpovědník s popisem nastavení která jste zadali.

Ucitel_11.jpg

Kde najdu odpovědi studentů?

Vstup ze Záznamníku učitele

ODP 1

Výběr odpovědí odpovědníku

ODP 2

Výběr zobrazených záznamů a případný export

ODP 3

Při malém počtu studentů je nejjednodušší procházet odpovědi jednotlivě, při větším lze provést export do souboru.

Při prohlížení odpovědí lze zadávat výsledky rovnou do poznámkového bloku:

ODP 4

Vyhodnocuje-li se odpovědník automaticky, pozor na ruční přepisování hodnocení.

Podrobně popsáno v:

Kde najdu odpovědi studentů

Poznámkové bloky

Každý odpovědník, který vytvoříte, můžete sami zodpovědět

ODP 5

Jen budete muset při výběru zobrazených záznamů (ODP_3)vlevo nahoře zakliknout „Zobrazit všechny záznamy“ – nejste totiž studentem vlastního předmětu

Zde je vložen pohled studenta, jak se k odpovědníku dostane a co vidí

Vybrat předmět a v něm kliknout na „Odpovědníky“

Student_1.jpg

V seznamu nabízených odpovědníků k předmětu kliknout na ten správný

Student_2.jpg

Přečíst si podmínky a spustit odpovědník

Student_3.jpg

Celý dlouhý had otázek

Student_4.jpg

Detail hlavičky s časomírou

Student_4-1.jpg

Po odevzdání, student odpověděl dle limitů, automaticky bylo vyhodnoceno splnění

Student_5.jpg

V poznámkovém bloku předmětu

Student_6.jpg

Pak také vidí výsledek

Student_7.jpg

To samé Učitel.

Ucitel_12.jpg

Ucitel_13.jpg